Vladek Vácha |
VOJENSKO HISTORICKO TECHNICKÉ MUZEUM |
MiG-15bisR |
Počátky: V březnu 2006 se podařilo do sbírky získat pravou část palubní desky Migu15bis s nosným rámečkem a několika přístroji. Do konce roku 2007 byly na desku osazeny chybějící přístroje a kontrolky. Podařilo se získat kopii výkresové dokumentace firmy AERO pro vybavení pilotního prostoru, původní obtiskový arch štítků do kabiny a většina přístrojů, zatím ještě chybí radiovýškoměr RV-2, variometr VAR-75 a zatáčkoměr EUP-46M a levá část plechu. |
Všechna práva na publikování informací v elektronické či jiné podobě, linkování částí stránek jsou vyhrazeny. Autor stránek webmaster © 2004 - 2020 |
Rekonstrukci jsem na počátku února 2008 započal demontáží části panelu z nosného rámečku. Nosný rámeček je ve špatném stavu tak se musí celý očistit, odstranit návarky co jsou pozůstatky z doby kdy se jednalo o učební pomůcku (zbytky po držácích) . Po té bude povrchově upraven tak aby byl ve stavu z výroby. Podobné to je s panelem, na tom je již odstraněn původní nátěr, který byl z větší části odloupán. Při odstraňování se na žlutém základu nacházely další 4 vrstvy barvy. Černá matná AM10 z výroby a následně dvě vrstvy různých odstínů tmavě šedé a po té zase černá. Ze zadní strany je panel „eloxován“. Jak má být barevně panel proveden, stejně tak umístění popisek atd…. je uvedeno ve výrobní dokumentaci „RUDÉHO LETOVU“ .
Do 22.02.2008 se podařilo z rekonstruovat „pevnou palubní desku“ a hlavní palubní desku. Na konci srpna 2009 jsem se pustil do výroby vodotisků ty jsem pak hned umístil na přístrojový panel. |